Goed nieuws voor gebruikers van HomeWizard: de serverstoring lijkt opgelost. De realtime weergave werkt weer sinds vandaag en het is weer mogelijk om nieuwe apparaten toe te voegen in de Energy-app. Sinds een aantal dagen werd er bij een deel vande gebruikers een melding in de app getoond, waarin de serverstoring werd gemeld. HomeWizard geeft op Facebook aan dat dit in het vervolg sneller moet.
Serverproblemen bij HomeWizard
Afgelopen dagen kampte HomeWizard met serverproblemen, waardoor sommige functies bij een deel van de gebruikers tijdelijk niet goed zichtbaar waren in de Energy app. De storing zorgde ervoor dat de ‘nu’-grafieken niet altijd geladen werden, waardoor het leek alsof de Plug-In Battery niet op- of ontlaadde. Ook de Energy Display toonde soms onvolledige data en het koppelen van nieuwe apparaten werkte niet altijd.
HomeWizard liet op 5 november via Facebook weten dat hun producten gewoon bleven functioneren, ondanks dat de data niet voor iedereen zichtbaar was. Gebruikers hoefden zelf geen actie te ondernemen: de Plug-in Battery, P1 Meter en kWh meter bleef op de achtergrond gewoon actief en het bedrijf benadrukt dat er dus geen data verloren is gegaan.
Storing verholpen
Inmiddels lijkt de storing volledig verholpen. De grafieken laden weer normaal en nieuwe apparaten kunnen zonder problemen worden toegevoegd. Mocht je nog steeds onregelmatigheden zien in de app, dan raden we aan om het apparaat een paar seconden uit te zetten, of in het geval van de P1 meter los te koppelen van de slimme meter.
HomeWizard heeft in het Facebook bericht zijn excuses aangeboden voor het ongemak en bedankt gebruikers voor hun geduld tijdens de storing.
Volledige bericht HomeWizard over de serverstoring
De laatste dagen ervaren we een aantal serverproblemen. Je HomeWizard-producten werken gewoon, alleen de data is niet (altijd) zichtbaar voor iedereen. Voor een groot deel van de gebruikers werkt alles gewoon naar behoren.
Wat er voor sommige gebruikers niet (volledig) werkt:
- De ‘nu’-grafieken laden niet altijd. De dag-, week- en maandgrafieken werken wel gewoon. Hierdoor lijkt het alsof de batterij niet op- of ontlaadt (percentage 0%), terwijl je Plug-In Battery op de achtergrond wel zijn werk doet.
- De Energy Display toont onvolledige data, sommige cirkels worden niet getoond.
- Sommige elementen in de app vertonen onvolledig of incorrect (meterstanden, batterijmodus, etc).
- Het koppelen van nieuwe apparaten werkt niet altijd.
Wees gerust! Het ligt niet aan jouw product of netwerk, er is geen actie vereist. We werken hard aan een oplossing, maar weten nog niet precies hoe lang het duurt.
Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.

