Je P1 meter is maar een simpel apparaatje en in het geval van de HomeWizard P1 Meter communiceert de P1 meter met een lichtgevende kleurring statusindicaties door. Maar wat betekenen deze lampjes en kleuren? In dit blog leggen we de verschillende statusindicatoren van jouw P1 meter uit.
Rood lampje
Blijft de statusring van de HomeWizard P1 meter rood gekleurd? Dan is er geen P1 data beschikbaar voor de P1 meter. Controleer in dat geval of de P1 meter correct is aangesloten op de P1 poort van de slimme meter. Ga het om een Belgische slimme meter? Zorg dan dat de P1 poort geopend is via Fluvius.
Knipperend rood lampje
Een knipperend rood lampje op de P1 meter geeft aan dat er geen goede Wifi of internetverbinding is, controleer allereerst of er een wifi verbinding is met de P1 meter via de HomeWizard Energy app en of je op dit moment een internet verbinding hebt. Dit laatste kan je doen door via in browser op je smartphone een willekeurige website te bezoeken.
Knipperend oranje lampje of geen lampje
De P1 poort levert geen of niet voldoende stroom voor het goed laten functioneren van de P1 meter, dit is meestal het geval bij een iets oudere slimme meter. Zowel bij geen lampje als bij een oranje lampje is het slim om een USB-C adapter aan te sluiten voor de benodigde stroom.
Knipperend groen
Bij een knipperend groen lampje is de P1 meter aan het verbinden met je router. Wacht rustig af tot de statusring volledig groen wordt.
Knipperend blauw
Is er sprake van een knipperend blauw lampje? Dan kan je de P1 meter koppelen met de app en je router. Volg de installatie wizard in de app om de verbinding tot stand te laten komen.
Groen
Als alles werkt dan kleurt de P1 meter continue groen. Alles is goed verbonden en de P1 poort levert data aan de P1 meter voor een goede registratie van je energieverbruik.